mandag den 17. september 2012

Day 1 (15/9) - First big day


Den første dag var rimelig hektisk.

Skulle for det første sige farvel til familie og venner i lufthavnen. DAMN det var hårdere end jeg troede.
Fløj fra Kastrup kl. 9 og landede 2 timer efter i Manchester.
I lufthavnen stod to tøser med en Sheffield Hallam t-shirt på, som med det samme vidste hvem jeg var på listen. De tog mig over til resten af gruppen de havde samlet op i lufthavnen den morgen.
Der stod nok 10-12 asiater, 3 tyskere, 2 finner og så mig.
Med det samme faldt jeg rimelig godt i hak med finland tøserne.
Ca. et kvarter senere, gik vi igennem den kæmpe og lange lufthavn for at komme ned til der hvor bussen holdte og ventede på os.
Så gik busturen ellers gennem der vildeste engelske landskab.
Først gennem den hektiske  og store by Manchester hvor trafikken bogstavelig talt stod stille. Det tog os formentlig over en halv time at komme ud af byen. Under den lange tur, havde jeg heldigvis de to piger at snakke lidt med så tiden gik lidt hurtigere.
Derefter en 1 times kørsel gennem det smukkeste idylliske landskab.





Beautiful green hills with pretty sheeps wondering around on the field.
It was so much prettier than I imagined.

Så kom vi endelig til Sheffield efter en 2 timers lang bustur gennem snoede veje. Der stod trafikken også stille.
Det tog noget tid men vi kom frem til Sheffield Hallam University, hvor vi blev taget i mod en af de studerende fra skolen.
Vi skrev under på nogen papirer, fik lidt informationer og blev derefter ledt ud til vejen hvor der var bestilt taxier til os så vi kunne komme til vores overnatningssted.
Jeg hoppede i min første britiske taxa (rimelig meget oppe at køre da jeg så hvad jeg skulle ud at køre i :D ) sammen med de to tøser, hvor den derefter kørte os til Woodville Hall, hvor vi heldigvis alle tre skulle overnatte.

Da vi ankom til Woodville Hall var der selvfølgelig computer problemer, så vi sad alle fra bussen og ventede på vores nøgler i ca. 30 min. Ik lige hvad vi havde brug for!

Men det gik og vi fik et værelse lige ved siden af hinanden for enden af gangen på 5. sal.
Det passede os helt fint :D
Ja man har set bedre

Vi snakkede lidt med tyskerne på gangen som også havde fået et værelse lige  ved siden af os.
Vi besluttede os alle 6 at gå ned mod byen for at sondere terrænet. Som man jo siger ;)
Efter lidt tid blev klokken 15 og vi blev alle enige om at gå ind på en hyggelig pizza restaurant vi gik forbi.
Jeg må indrømme - de er GODT NOK nærrige med deres fyld. Men det var måske bare det sted.



Efter det besluttede Anni, Johanna (ja, det hedder Finland chicks'ne) og jeg at udforske byen på egen hånd da de andre ville handle ind.
Efter at have gået sølle 5 min. Gennem byen, kunne vi allerede vurdere at vi kommer til at ELSKE den her by. Vi stødte på den ene club/bar efter den anden. Og de havde alle sammen specielle tilbud i ruderne som - Drinks £1 - Shots £1.5 - og steder med live musik - Klubber med flere etager og 5 klubber i ét med hver deres musikgenre.












Jeg elsker hvordan vi alle lyste helt op i hovederne hver gang vi så et nyt tilbud ved en bar HAHA
Man kunne godt mærke allerede der - Vi kommer til at klikke helt fint :D

Vi gik længere ned mod centrum og så at der faktisk var food festival i byen. Så der var en kæmpe gågade fyldt med telte og boder med naturprodukter osv. VIRKELIG hyggeligt. Nå ja! Vejret var fantastisk - nok mindst 25 grader.
I mens tjekkede vi også lige hurtigt shopping mulighederne.
Allerede nu kan jeg sige at det bliver insane når vi skal shoppe. Next, Top Shop, Primark, H&M, Boots, River Island, Dorothy Perkins, M&S osv. Og deres tøjbutikker har et meget større udvalg end derhjemme (synes jeg). Jeg sværger, da jeg gik ind i Primark, jeg havde lyst til at købe hele butikken.  Og jeg elsker at hver en tøjbutik vi gik ind i, var der altid 2 etager!

Alt var generelt større end hvad jeg havde forventet:
Der var flere folk på gaderne end forventet.
Flere butikker
Større udvalg
Flere klubber og barer end jeg nogensinde har set i én by.
Hele byen er nok 10 gange større end jeg havde forventet.

Nå! Videre med dagen. Vi blev trætte efter 2 timers sight seeing og besluttede at købe noget at drikke i TESCO, nogen snacks og en mini flaske vodka sammen med noget juice  til senere på aftenen.

Vi kom tilbage til Woodville Hall hvor vi alle blundede i en halv time, for derefter at få taget et bad og gøre os klar til den første Sheffield night experience :D

The first night out

Kl. 10 ramte vi West Street som var den gade vi var på om eftermiddagen og tænkte vi ville se hvad det der West Street live var for noget.
Jeg siger jer, jeg har ALDRIG set så mange mennesker på gaden. Vi var alle (os 3) helt mundlamme og kiggede på hinanden måbende, som derefter skiftede til et stort smil og en high-5  HAHA.
Det var som vi alle havde den samme hjerne hahaha pigerne kunne heller ikke fatte hvorfor jeg synes de samme ting som dem var sjove for de regnede ikke med at der var nogen der ville forstå deres finske humor hahhaha
Vi gik ind på West Street Live, totalt uvidende om man skal vise ID, aflevere sin jakke og hvad det var for et sted.

Anni og Johanna



Det gik meget godt. Det var ligesom en mellemstor bar med en lille scene hvor der var et band der spillede: The Killers, Red Hot Chili Peppers og sådan noget. Og også der var vi alle 3 enige - det her er ikke helt dårligt for en casual aften :)
Men det lidt vilde var, at stedet var PROPPET! Man blev skubbet lidt til siderne indtil vi fandt et godt sted at stå. Det sted var der generelt meget blandede aldre 18-60, så det synes vi var lidt forvirrende indtil man fandt nogen søde britiske fyre at snakke lidt med :D
Jeg kan kun bekræfte 100% at man siger at: Britiske fyre flokkes om én hvis man er fra et andet sted end UK :D haha Det morede vi os meget med.
Så vi blev da introduceret til nogen britiske navne. Tom, Gary, Ben, Markus, Michael, Richard, Tim.  osv.

Vi dansede lidt og drak nogen øl og lidt. Vi kunne godt mærke at vi havde alle været tidligt oppe og haft en hektisk dag, så alkohollen ramte lidt hårdere end normalt. Vi besluttede derfor at stoppe morskaben kl. 2 og komme hjem i seng. Vi havde trods alt house hunting næste dag som vi skulle op til.

0 kommentarer:

Send en kommentar

 
;